- System do zgłaszania projektów jest oparty na technologii webowej tzn. działa za pośrednictwem przeglądarki internetowej i tylko pod warunkiem dostępu do internetu. System będzie działał również na urządzeniach mobilnych takich jak np. smartfony. System nie będzie działał w trybie off line tzn. bez dotępu do internetu.
- Każdej gminie i każdemu powiatowi zostały oddelegowane odrębne konta w domenie sudety2030.net. Dla przykładu Gmina Kłodzko będzie miała adres klodzko.sudety2030.net. Adresy gmin miejskich zostały poprzedzone literą m jeżeli funkcjonuje również gmina wiejska o tej samej nazwie np. Miasto Kłodzko mklodzko@sudety2030.net. Adresy internetowe proszę wpisywać bez www na początku.
- Wprowadzenie projektu do systemu będzie możliwe dopiero po wpisaniu właściwego adresu internetowego (patrz pkt. 2) oraz podaniu hasła (tokenu). Token pełni rolę identyfikatora dla projektu i z tego powodu nie są wymagane tzw. loginy. Listę tokenów przekażą opiekunowie Gmin / Powiatów w EffiCon osobie wskazanej do kontaktów przez Gminę /Powiat. Nie można przekazywać tokenów osobom nieuprawnionym.
- Ponieważ większość przeglądarek zapisuje tokeny w tzw. plikach cookies, bezwzględnie przed rozpoczęciem wprowadzania projektów należy wyczyścić pliki cookies. Krótki film poglądowy prezentujący jak to zrobić znajduje się pod tym linkiem . Dobrym rozwiązaniem jest włączenie przed wprowadzaniem do systemu projektu przeglądarki w tryb „in cognito”, który nie zapisuje plików cookies. Krótki film poglądowy prezentujący jak to zrobić znajduje się pod tym linkiem
- Jeżeli po wprowadzeniu adresu pojawia się strona do logowania, a po wpisaniu tokenu pojawia się komunikat „Nieprawidłowy kod. Spróbuj ponownie lub skontaktuj się z autorem kwestionariusza” proszę sprawdzić, czy token został prawidłowo wpisany, a najlepiej skopiować go z arkusza xls i wkleić go w pole przeglądarki. Jeżeli błąd będzie się pojawiał w dalszym ciągu prosimy o kontakt z opiekunem powiatu / gminy w EffiCon.
- Po zakończeniu pracy nad projektem i powrocie do pracy pod tym samym tokenem (hasłem) może pojawić się komunikat, że możliwe będzie zalogowanie do systemu po 5 minutach. W związku z tym należy odczekać 5 minut i ponownie logować się do systemu. Jednocześnie proszę zwrócić uwagę czy token projektu nie jest używany dwukrotnie w tym samym czasie (np. przez inną osobę na innym komputerze lub w innej zakładce tej samej przeglądarki). W takiej sytuacji nie będzie możliwości zalogowania ponieważ jeden token może być używany w tym samym czasie jeden raz.
- Należy w przekazanym przez EffiCon zestawieniu tokenów (pliku xls) przypisywać każdemu tokenowi informacje identyfikujące go z projektem . Może to być np. jego tytuł. Pozwoli to w przypadku konieczności weryfikacji projektu we współpracy z EffiCon na sprawne odnalezienie projektu w systemie. Ponadto poprawa już zgłoszonego projektu będzie możliwa tylko po ponownym zalogowaniu się do systemu z wykorzystaniem tokenu.
- Po prawidłowym zalogowaniu można przystąpić do wypełniania formularza projektu.
- Na formularz projektowy składają się 22 punkty do wypełnienia, które zostały zgrupowane na kolejnych jego stronach.Wszystkie punkty formularza wymagają wypełnienia. Formularz projektu należy wypełniać zgodnie z instrukcją zamieszoną przy każdym punkcie.
- Przejście między stronami formularza jest możliwe dzięki dostępnym opcjom „wstecz” i „dalej”. Opcja „wstecz” umożliwia powrót do wypełnionych już punktów znajdujących się na wcześniejszych stronach formularza w celu ich ponownej edycji. Przejście „dalej”, tj. do kolejnej strony formularza, możliwe jest jedynie w przypadku poprawnego wypełnienia wszystkich punktów wyszczególnionych na stronie formularza.W przypadku wyboru opcji „dalej”, gdy jednocześnie jakiś punkt strony formularza nie został wypełniony lub został wypełniony nieprawidłowo, pojawi się komunikat o tym informujący.
- W każdym momencie wypełniania formularza istnieje możliwość zapisania jego aktualnego stanu wypełnienia poprzez wybór opcji „odłóż na później” – następuje przekierowanie do strony, na której udostępniany jest link (należy go skopiować do schowka i zapisać np. w pliku word), który umożliwia powrót do formularza projektowego w celu dokończenia jego wypełniania.
- W górnej części każdej strony formularza znajduje się wskaźnik pokazujący aktualny % stan jego wypełnienia. Po wypełnieniu wszystkich punktów formularza projektowego i upewnieniu się, że wszystkie wprowadzone dane są prawidłowe i kompletne, w celu jego przesłania należy wybrać opcję „wyślij”, która dostępna jest na jego ostatniej stronie.
- Tylko te formularze projektowe, dla których zostanie zrealizowana procedura „wyślij”, zostaną zapisane w systemie (dane pojawią się w systemie najpóźniej w następnym dniu kalendarzowym).
- Po przesłaniu formularza projektowego do systemu można go nadal modyfikować. W tym celu należy ponownie zalogować się do systemu za pomocą tokenu przypisanego do projektu, dokonać w nim zmian i ponownie wysłać do systemu. Skorygowane dane pojawią się w systemie pod warunkiem realizacji procedury „wyślij” najpóźniej w następnym dniu kalendarzowym.
- Po wysłaniu formularza projektowego do systemu można go pobrać w formie pdf., co zalecamy. Link do pdf znajduje się w prawym górny narożniku strony z komunikatem o zakończeniu pracy. Pobrane pdfy prosimy zapisać.
- Formularz projektu należy wypełniać zgodnie z instrukcjami podanymi przy każdym polu formularza. Proszę zwrócić uwagę, że budżet projektu należy podać w liczbach całkowitych w tys. PLN stosując matematyczne zasady zaokrąglania. Dla przykładu projekt o wartości 1 350 560 PLN należy zapisać 1 351.